Carita Särestö ja Satu Taivainen TEKin toimistolla.
Ota yhteyttä. Jäsenpalvelutiimiin kannattaa olla matalalla kynnyksellä yhteydessä kun jokin jäsenyyteen liittyvä asia mietityttää. Kuvassa vasemmalta palveluneuvoja Carita Särestö ja palvelupäällikkö Satu Taivainen.

TEKin jäsenpalvelu hoitaa päivittäisiä jäsenasioita

|
Uutinen
Kuuntele

Pasilan toimiston TEK Loungessa toimiva aulapalvelu sekä puhelinvaihde ovat myös jäsenpalvelutiimin vastuulla.

TEKin jäsenpalvelu hoitaa jäsenyyteen ja jäsenmaksuihin liittyviä asioita. Jäsenpalvelussa käsitellään muun muassa jäseneksi liittymiset ja jäsenyyden päättämiset sekä hallinnoidaan jäsentietoja, lehtitilauksia ja jäsenmaksulaskutusta.

Tyypillisesti jäsenpalveluun otetaan yhteyttä erilaisissa muutostilanteissa, esimerkiksi kun jäädään perhevapaalle tai siirrytään palkansaajasta yrittäjäksi, ja halutaan tietää miten muutos vaikuttaa jäsenmaksuun. Jäsenpalvelu neuvoo jäseniä myös työttömyysturvaan sekä TEKin palveluihin ja etuihin liittyvissä kysymyksissä.

Olemme kuunnelleet jäsenpalautetta, uudistaneet palveluprosessejamme ja palvelupolkujamme jäsenlähtöisemmiksi ja modernisoineet asiointia.

Palvelupäällikkö Satu Taivainen toimii jäsenpalvelutiimin esihenkilönä ja vastaa jäsenten sujuvasta asioinnista sekä asiakaskokemuksen kehittämisestä.

– Viime vuosina olemme panostaneet voimakkaasti jäsenen palvelukokemuksen kehittämiseen. Olemme kuunnelleet jäsenpalautetta, uudistaneet palveluprosessejamme ja palvelupolkujamme jäsenlähtöisemmiksi ja modernisoineet asiointia, hän kertoo.

Monikanavaisen asioinnin kehittäminen saumattomaksi on vaatinut niin työtapojen uudistamista kuin modernien asiakaspalvelutyökalujen käyttöönottoa. Kehitys on mahdollistanut eri kanavista tulevien jäsenkontaktien tehokkaamman hallinnan.

– Kehittämällä digitaalisia asiointikanavia ja palveluja olemme halunneet tehdä asioinnista jäsenille mahdollisimman helppoa. Itsenäinen omien tietojen hallinta, mahdollisten avointen laskujen tarkistaminen sekä yhteydenotto asiointikanavan kautta TEKin asiantuntijoihin onnistuvat kaikki samassa paikassa OmaTEK-jäsenportaalissa.

​Jäsenpalvelutiimin vastuulla on myös koko lähes 80 000 jäsenen tiedot kokoavan jäsenrekisterin ylläpito ja kehitys.

– Toteutamme vuosittain myös erilaisia soittoprojekteja ja pyrimme tavoittamaan jäseniä esimerkiksi erilaisissa jäsenyyden muutostilanteissa kuten valmistumishetkellä, Taivainen kertoo.

Pasilan toimiston TEK Loungessa toimiva aulapalvelu ja puhelinvaihde ovat myös jäsenpalvelutiimin vastuulla.

Näin asioit

Hoida jäsenasioita kätevästi itse OmaTEKissä www.tek.fi/fi/omatek. Jäsenpalveluun saat yhteyden lähettämällä viestin OmaTEKin asiointikanavan kautta. Voit olla yhteydessä myös puhelimitse (09) 229 121.