Palkansaajajärjestöt kysyvät jälleen – Mikä fiilis?

|
Uutinen
Kuuntele

Palkansaajajärjestöjen imago- ja järjestäytymiskampanja Mikä fiilis? Muistuttaa, että kuulumalla ammattiliittoon voimme vaikuttaa tulevaisuuden työelämään.

Kampanja näkyy tv:ssä, elokuvateattereissa ja sosiaalisessa mediassa loka–marraskuussa.

Yli kahta miljoonaa palkansaajaa edustavat SAK, Akava ja STTK muistuttavat kampanjallaan, että kuulumalla ammattiliittoon voimme vaikuttaa tulevaisuuden työelämään.

Mikä fiilis? -kampanjan ensimmäinen vaihe talvella 2014 nosti esiin palkkatasa-arvon, työpaikkakiusaamisen, nollatuntisopimukset ja korvauksettomat ylityöt.

Kampanjan kakkosvaiheen aiheet on valittu keväällä 2015 toteutetun kohderyhmätutkimuksen tulosten perusteella. 20–35-vuotiaiden järjestäytymättömien palkansaajien kohderyhmässä nousi esiin huoli työelämän heikennyksistä.

Nuoria palkansaajia mietityttivät muun muassa oikeudenmukainen palkkaus, lomaoikeus, riittävä vapaa-aika, perhevapaat sekä irtisanomissuoja.

Miltä näyttää tulevaisuuden työelämä? – katso videot

Kampanjan aloittaa 15. lokakuuta viisi humoristista tv-spottia, ”kuvitteelliset kohtaukset tulevaisuuden työelämästä”. Kampanja on vahvasti esillä myös YouTubessa, Googlessa, netti-tv-palveluissa ja sosiaalisessa mediassa. Mikä fiilis? kuuluu lisäksi radiossa ja se nähdään valkokangasmainonnassa Finnkinolla.

Ammattiliitot käyttävät kampanjailmeen mukaisia materiaaleja omissa julkaisuissaan ja kanavissaan. Tv- ja radiokampanjan päättyessä kampanjan nettisivulla voi tehdä sosiaalisessa mediassa jaettavan leikkimielisen työfiilistestin.