Mikä fiilis?! – Palkansaajakeskusjärjestöjen kampanja kääntää katseet työhön ja sen tekijöihin

|
Uutinen

Mikä on tänä päivänä fiilis työelämässä, kannattaisiko asioille tehdä jotain? Palkansaajien järjestäytymisen edistämistä tukeva kampanja pyrkii innostamaan keskusteluun työstä ja sen tekemisestä.

Kampanja nostaa esiin ammattiliittojen roolin 2020-luvun työelämässä ja herättää keskustelua ay-liikkeen työn merkityksestä. Se myös tukee osaltaan liittojen jäsenhankintaa.

Kampanjan teemat pohjaavat järjestöille yhteisiin tavoitteisiin: Akavaa, SAK:ta ja STTK:ta yhdistävät esimerkiksi tasa-arvoon, työhyvinvointiin, säällisiin työaikoihin ja -tapoihin sekä työn ja yksityiselämän yhteensovittamiseen liittyvät tavoitteet.

Yksi tärkeimmistä viesteistä on, että ammattiliitossa jokainen voi olla mukana päättämässä, mihin suuntaan työelämä kulkee ja millaista töissä on. Ensimmäinen markkinointi-isku käynnistyi sosiaalisessa mediassa torstaina 11. joulukuuta. Tv-mainonta alkoi 26. joulukuuta, radiomainonta vuodenvaihteessa.

Kampanja näkyy joulukuusta helmikuuhun sosiaalisessa mediassa Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa ja Youtubessa. Järjestöt kampanjoivat myös radiossa ja televisiossa sekä suurimpien kaupunkien kaduilla.

  • Kampanjasivusto löytyy osoitteesta Mikäfiilis.fi.
  • Fiiliksiä jaetaan sosiaalisessa mediassa #mikäfiilis-tagilla.