Webinaari: Palvelumuotoilu ja liiketoimintamuotoilu

Alustatalous saattaa kuulostaa terminä vieraalta, mutta siinä piilee konkreettinen resepti liiketoiminnan sähköistämiseen. TEK ja Sofokus järjestävät syksyn aikana webinaarisarjan alustataloudesta. Tämä on sarjan kolmas ja viimeinen webinaari: palvelumuotoilu ja liiketoimintamuotoilu
webinaari
10.12.2019 -
10:00 to 11:00

Liiketoiminnan kehittämisen valmiudet, jotka vielä hetki sitten mahdollistivat kilpailukyvyn eivät riitä enää edes markkinaosuuden säilyttämiseen. Ei riitä, että yritykset loistavat operationaalisessa tehokkuudessa. Innovaatiokyky, luovuus, nopeus ja uuden oppiminen on nyt tärkeämpää liiketoiminnan kehittämisessä kuin koskaan aikaisemmin.

Muotoilun rooli on muuttunut vuosien saatossa visuaalisten asioiden tuottajasta yhteiskunnallisten ja liiketoiminnallisten haasteiden ratkaisijaksi. Muotoilun ihmislähtöiset työtavat ja kyky luovaan ongelmien ratkaisuun ovat vauhdittaneet muotoilun roolin muuttumista.

Tämä webinaari tarjoaa sinulle käytännönläheisen mahdollisuuden tutustua liiketoimintamuotoiluun. Miksi ja miten sinun kannattaa hyödyntää liiketoimintamuotoilua oman liiketoiminnan kehittämisessä - digitaalisen verkkopalvelun, alustan tai alustatalousratkaisun muotoilussa? 

Webinaarin jälkeen ymmärrät:

  • Mitä Business Design, liiketoimintamuotoilu on?
  • Miten sinä voit hyödyntää liiketoimintamuotoilua sinun liiketoiminnassa?
  • Millaisia mahdollisuuksia on alustojen muotoilussa?

Handout: 
Alustatalouden basic kanvaasit, työkalu joka auttaa sinua muotoilemaan liiketoimintaasi, jonka keskiössä on digitaalinen alusta. 



Valmentajana webinaarissa toimii Janne Loiske, Business design director

Janne Loiske on Sofokuksen Business Design Director ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan ja palvelumuotoilun asiantuntija. Hänen erikoisosaamistaan on aikaisen vaiheen ideoiden, strategian ja palveluiden kiteyttäminen konkreettisiksi toimintasuunnitelmiksi ja toimenpiteiksi. Janne on tehnyt 20 vuoden työuransa aikana palveluiden ja liiketoiminnan muotoilua auttaen kehittämään menestystuotteita lukuisille yrityksille Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Kiinassa (esimerkkinä Huawei, Nokia, Konecranes, Fiskars ja Tulikivi).